21.12.2017
Podzimní turné s vědou pro děti

Naše turné s vědou a pohádkou začalo na konci září a skončilo pár hodin před příchodem astronomické zimy (17h 45min; 21. 12. 2017). Téměř 400 dětí z mateřských a základních škol (Růžďka, Branky, Nový Jičín, Lipník nad Bečvou, Mikulůvka, Bordovice, Pržno, Všechovice) se účastnilo vědeckého poznávání světa a zjistilo, že:

11.12.2017
Zvyky a symboly Vánoc na hvězdárně

Poslední měsíc v roce patřil na hvězdárně nejmenším návštěvníkům. Připravili jsme pro ně program o Vánocích, ve kterém jsme typicky vánoční zvyky a symboly podrobněji prozkoumali.

Nacházíte se: Úvodní stránka » O nás » Novinky » Prázdninový program na hvězdárně

Prázdninový program na hvězdárně

10.08.2017

Také v letošním roce jsme pro návštěvníky hvězdárny připravili speciální prázdninový program.

V rámci programu mají návštěvníci možnost prohlédnout si všechny objekty hvězdárny - původní Ballnerovu hvězdárnu z roku 1929, hlavní budovu z roku 1955, budovu odborného pracoviště z roku 1964 a všechny expozice vnitřní i venkovní. Ukážeme jim místa, kam běžně návštěvníky nepouštíme, představíme jim naše odborné programy - pozorování Slunce, proměnných a eruptivních hvězd a meziplanetární hmoty.

Za první prázdninový měsíc navštívilo hvězdárnu v rámci denních prohlídek více něž 200 návštěvníků, na večerním pozorování jsme jich pak přivítali téměř 150.

Během července jsme provedli také několik vzdělávacích programů pro děti na táborech a vyjeli jsme s večerním pozorováním do obcí.

Pro ty, kteří nás nestihli navštívit v červenci máme dobrou zprávu. V srpnu pokračujeme s denními prohlídkami i s večerním pozorováním. Pokud nám to počasí dovolí a budou příznivé pozorovací podmínky můžete se těšit např. na planetu Saturn i s prstenci, kulovou hvězdokupu M13 v souhvězdí Herkula, prstencocou mlhovinu M57 v souhvězdí Lyry, planetární mlhovinu Činka v souhvězdí Lištičky, otevřenou hvězdokupu Divoká kachna v souhvězdí Štítu, hvězdy Vega, Arcturus, dvojhvězdu Albireo a další objekty hvězdné oblohy.

Denní prohlídky začínají vždy v 9, 11, 13 a 15 hodin, večerní pozorování pak ve 21 hodin.

autor: Naďa Lenžová