22.06.2017
Informační den pro pedagogy

Ve středu 21. června jsme v celém areálu hvězdárny uspořádali „Informační den pro pedagogy“

02.05.2017
eMeteorNews - nový časopis pro pozorovatele meteorů

Na začátku roku 2017 se Hvězdárna Valašské Meziříčí, příspěvková organizace Zlínského kraje, stala oficiálním partnerem a vydavatelem nového elektronického časopisu eMeteorNews. Periodikum vychází v anglickém jazyce a má sloužit jako rychlá komunikační platforma pro amatérské i profesionální pozorovatele meteorů z celého světa.

25.04.2017
Poznávejme svět světlem

Hvězdárna Valašské Meziříčí, p. o. připravila pro děti z mateřských škol a žáky prvního stupně základních škol nový program plný světla, stínu, barev a hlavně pokusů.

Nacházíte se: Úvodní stránka » O nás » Novinky » Jak si hrát na vědce!

Jak si hrát na vědce!

10.03.2017

Dne 8. března 2017 se v učebně hvězdárny potkali pedagogové z mateřských škol z okolí Valašského Meziříčí a Nového Jičína (Zubří, Rybí, Kopřivnice). Cílem tohoto setkání bylo další vzdělávání tzv. DVPP (doplňkové vzdělávání pedagogických pracovníků).

Obsahem pak jednoduché experimenty (fyzikální), které lze provádět s dětmi od 2 let věku. Autorka tohoto akreditovaného školení Mgr. Dobromila Patáková z vyškovské hvězdárny jej nazvala „Jak motivovat předškolní děti v zájmu o přírodní vědy pomocí jednoduchých pokusů“. Seminář se na hvězdárně konal již podruhé.

Za poměrně složitým názvem se však skrývaly 4 hodiny teorie a praxe o tom, jak motivovat děti z mateřských škol k hraní si na vědce. Vzduch není jenom to, co dýcháme, ale i bezva prostředek k zjištění, že bez něj oheň nehoří a že v něm je i trochu kyslíku. Starý CD disk nepatří do koše, ale na stůl malých vědců pro experimenty se světlem. Do tohoto výčtu patří i výroba oxidu uhličitého z prášku na pečivo.

Cílem semináře, jak sama řekla autorka semináře, „je povzbudit pedagogy v další oblasti výchovy dětí, v podpoře poznání přírodních zákonitostí už od útlého věku“. Dle ohlasů jsou metodiky a samotné pokusy v pedagogické praxi mateřských škol využitelné. V závěrečné diskuzi se také paní učitelky pochlubily svými přístupy a pokusy, které realizují. Obohacení bylo oboustranné.

Vzdělávací program byl akreditován MŠMT v rámci systému dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků pod č. j. MSMT-655/215-1-201.

autor: Radek Kraus